Rasmus Riis var en af deltagerne til VM i Kona One på Gardasøen i Italien i sidste uge og fortæller følgende:

Senen er sat 28-35 grader, sol, vindgaranti dejlig mad vin og de smukkeste bjerge. Stedet er klubben Circolo Surf Tobole Gardasøen Italien. 14 Danskere hvor af 9 er fra Nivå, 72 deltagere. Det viste sig at være meget svære forhold at sejle under, ingen strøm ingen rytme i små vindspring bræddet ligger dybere i vandet, og vindtrykket er væsentligt mindre fordi det er varmt. Kort sagt alt det vi kender hjemmefra kunne vi ikke bruge. Nu skulle der læses på himlen, skyerne solens opvarmning på bjergene og div. Kastevinde. Nye trim på nedhal og udhal samt maste placering.

Vi ankom tirsdag morgen og efter et lille hvil , oven på den lange tur med trailer 21 timer, tog vi på vandet for at træne vinden var svag 4-5 fra syd. Det samme onsdag vi gik på vandet da vinden skiftede til syd 6-7. Alt var på plads. Torsdag skippermøde kl.11 første start kl. 13 , vind 6-7 m/s.( Vi sejlede alle sejladser i det nord vestlige hjørne der hvor der er mest termisk vind. Man skal her huske at 10 s/m føles som et vind styrke ca 7 -8 i DK) bølgerne her er specielle de bliver forholdsvis høje og kommer fra forskellige retninger pga. Refleksion fra klipperne og fra de mange færger.

Fredag og lørdag var der skippermøde kl. 11:00 og vi var på vandet med første start 13:30. Vinden var 6-7, men der var jævnligt stød på 9-10. Fredag blev der sejlet 4 sejladser ligesom torsdag, medens vi kun sejlede 3 om lørdagen. Alle aftenerne nød vi godt af den gode Italienske mad og vin i byens gader. Lørdag aften var vi inviteret til gallamiddag, med Italienske specialiteter og lokale vine – et flot og gennemført arrangement. om søndagen var der igen skippermøde kl. 11, med udsættelse ad start til kl. 14:00. Så kom vinden fra syd, nu med lidt mere pres (8-11). Dette muliggjorde at sejle på finnen hele sejladsen. Her blev fårene skildt fra bukkene …. Vi fik to sejladser med fuldt knald på – det var en fest og en fantastisk afslutning på fire dages sejlads. Kl. 17 var der prisoverrækkelse. Torbole er et af de mest specielle steder at sejle, og vi har aldrig været til et stævne så er professionelt arrangeret og udført. Der blev taget ca. 300 super flotte fotos om dagen, samt sammeklippet videoer fra følgebåde såvel som droner fra dagens sejladser med musik der blev lagt ud hver dag kl 19. Hver aften , bortset fra lørdag , var der pasta party efter sejladserne.

Stort tillykke til Tim Aagesen for en flot anden plads i Gold Fleet.